Anmeldelse – Doom: The Dark Ages

Arkaden - A podcast by Arkaden

Kan Doom leve op til sin arv?Doom: The Dark Ages er et førstepersonsskydespil, udviklet af id Software og udgivet af Bethesda Softworks. At sige, at Doom er en stor IP, ville være en underdrivelse.Det oprindelige Doom fra 1993 er nemlig et af de mest ikoniske spil nogensinde og vel nok det vigtigste førstepersonsskydespil i verdenshistorien. Spillet blev skabt af id Software, der tidligere havde lavet Wolfenstein 3D og senere Quake. De har på mange måder skabt FPS-genren, og særligt Doom inspirerede et hav af andre spil efter dets udgivelse.Men tiderne skiftede hos id Software. De lavede ikke de samme hits, som de engang gjorde. Tilbage i 2009 blev id Software solgt til det nu Xbox-ejede Bethesda Softworks. De oprindelige udviklere var ude, og nye kræfter var kommet til. Kunne de få Doom tilbage til sin storhedstid?Ja! For i 2016 kom rebootet, der blot hed Doom – et spil, der blev hyldet til skyerne i lige så høj grad som efterfølgeren Doom Eternal.Men kan id Software holde niveauet oppe, eller begynder franchisen at vise tegn på metaltræthed? Alt det og meget mere skal vi finde ud af nu, hvor vi anmelder Doom: The Dark Ages – en prequel til Doom fra 2016.Spillet er ude nu til både Xbox, PC og PlayStation 5 og er naturligvis også tilgængeligt på Xbox Game Pass.I denne episode deltager Jacob Ege Hinchely, Rasmus Lund-Hansen og Morten Urup. Tusind tak, fordi du lytter med!

Visit the podcast's native language site